Multimedia

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 80 gości.

Rzepin: PKP wygoniły PKS

Dworzec_kolejowy_Rzepin.jpg

PKP nie ułatwiają życia pasażerom. W Rzepinie spowodowały zmianę dogodnej lokalizacji przystanku PKS.

Dotychczas przystanek autobusowy znajdował się na placu przed budynkiem dworca. Umożliwiał on przesiadki dogodnym sposobem „drzwi w drzwi” z pociągów na peronie 1 do autobusów. Peron jest w tym miejscu zadaszony. Bezpośrednio obok znajduje się budynek dworca, a z jego poczekalni mogli także korzystać pasażerowie przesiadający się do autobusów. Lokalizacja przystanku była wręcz modelowa.

Niestety Przedsiębiorstwo Transportowo-Handlowe „Transhand” w Słubicach (d. Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej), obsługujące przewozy autobusowe, musiało zmienić lokalizację przystanku. Przystanek został przesunięty o 200 metrów. Prowadzi do niego chodnik w złym stanie technicznym, co też utrudnia przesiadkę podróżnym z bagażami. Nie ma żadnej ochrony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.

Szef „Transhandu”, Tadeusz Jacek, tłumaczy Gazecie Lubuskiej, że dotychczas „Transhand” płacił rozsądne pieniądze Polskim Kolejom Państwowym S.A. za dzierżawę terenu, na którym urządzono przystanek. Jednak PKP S.A. zarządziły podwyżkę. Kiedy po raz pierwszy podpisywano umowę, PKP S.A. otrzymywały 100 zł rocznie. Teraz stawka miałaby wynieść 4,2 tys. zł rocznie, co przekracza możliwości „Transhandu”. Dlatego też „Transhand” musiał opuścić teren PKP i przenieść przystanek poza obręb PKP, na teren udostępniony bezpłatnie przez Gminę Rzepin.

Przedstawiciel PKP S.A. we Wrocławiu, Bartłomiej Sarna, również na łamach Gazety Lubuskiej tłumaczy, że kwota 4,2 tys. zł rocznie została ostatecznie znacznie obniżona, jednak mimo to „Transhand” i tak się na nią nie zgodził. PKP S.A. są spółką Skarbu Państwa, czyli po części każdego obywatela polskiego. Mimo to przedstawiciel PKP S.A. nie chciał rozmawiać o szczegółach umowy, zasłaniając się tajemnicą handlową.

Doszło do dezintegracji obu środków transportu. PKP nie zależy na tym, by ułatwiać życie pasażerom korzystającym jednocześnie z kolei i komunikacji autobusowej. Stąd też coraz więcej pasażerów odchodzi z komunikacji zbiorowej, w tym z kolei, o czym świadczy zmniejszająca się liczba podróżnych.

Ogłoszenia parafialne

Społeczność

Chcemy waszych minerałów