Multimedia

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 17 gości.

FSO kończy produkcję. Prawie 2 tysiące ludzi na bruku!

fso.jpeg

Wszystko wskazuje na to, że do marca przyszłego roku zwolnienia otrzyma prawie cała załoga Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu czyli ponad 1800 osób - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Stosowne pismo wpłynęło już z dyrekcji zakładu do związków zawodowych. Planowe zwolnienia grupowe nastąpią w okresie pięciu miesięcy, wręczenie wypowiedzeń ma rozpocząć się w listopadzie i potrwa do marca roku przyszłego. Pieniądze na odprawy mają pochodzić z ewentualnej sprzedaży gruntów. 110 ha, na których stoi zakład, wyceniono na od 1 do 3 mld zł.

Cytowani przez gazetę eksperci motoryzacyjni liczą jednak, że szczęśliwy finał będą miały rozmowy z chińskim inwestorem i na Żeraniu nadal będą produkowane samochody.

Portret użytkownika Lord Dragon
 #

Jaki tam polski przemysł motoryzacyjny. Polski to by był gdyby robiono jakieś polskie konstrukcje.

 
Portret użytkownika tres
 #

Jeszcze do niedawna (2002) robiono tam polonezy, ale że konstrukcja tego modelu pochodziła z czasów Polski Ludowej (1978), a kapitalistyczne państwo nie inwestowało we wdrażanie nowych modeli samochodów, rodzime produkcje zostały zastąpione licencjami z firmy-krzak z Korei. Jak to się skończyło, można przeczytać powyżej.

Przykład polskiego przemysłu motoryzacyjnego dobitnie pokazuje, jak obecny kapitalizm podporządkowuje wszystko interesom finansowym właścicieli imperialistycznych koncernów. W Polsce mamy fabryki Fiata, Opla i Volkswagena, produkujemy setki tysięcy aut rocznie, nasze fabryki są jednymi z najnowocześniejszych na świecie ale własnej marki samochodów nie mamy.

Już nawet Rumunia ma lepiej od nas bo narodowa marka znana z czasów państw demokracji ludowej - Dacia - co prawda jest własności Renault ale się uchowała.

 

Społeczność

future2