Multimedia

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 27 gości.

MZA

14.05.2013 - Protest pracowników komunikacji miejskiej w Warszawie przeciwko zamachowi na ich prawa + FOTORELACJA

Pikieta pracowników komunikacji miejskiej w Warszawie 14 maja 2013

We wtorek 14 maja między godziną 15 a 17 pod budynkiem Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy przy placu Bankowym około 150

Warszawa 17-21 grudnia: Tydzień na rzecz bezpłatnego transportu

Polska Partia Pracy

Na akcję dobrze zareagowali mieszkańcy Warszawy którzy wyrażali swój sprzeciw przeciwko podwyżce cen biletów.  
 

Łamanie wolności słowa w Polsce zmierza w kierunku Węgier ! Proces przeciwko Patrykowi Koseli !

Łamanie wolności słowa

Redaktor "Kuriera Związkowego" , 25-letni Patryk Kosela jest oskarżonym w procesie o naruszenie dóbr osobistych prezesów Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.

MZA: Prezes Mieczysław Magierski stracił stołek

Mieczysław Magierski (prezes MZA)

Prezes Miejskich Zakładów Autobusowych Mieczysław Magierski pożegnał się ze swoim stanowiskiem.

"Precz z Platformą!" - 18.11.2010 - demonstracja pracowników MZA i Tramwajów Warszawskich pod Ratuszem

210.jpg

Jako że wrześniowe i październikowe protesty zostały przez zarządy MZA iTramwajów Warszawskich zignorowane, w dniu 18 listopada 2010 już po raz trzeci tej jesieni związkowcy z "Sierpnia 80" i Woln

See video

Zdjęcia:

21.10.2010 pikieta Sierpnia 80 i WZZ Kierowców RP pod warszawskim ratuszem - relacja filmowa WR

Mapa bitowa w Rysunek10.jpg

Pomimo wyrzucania w błoto publicznych pieniędzy oraz łamania praw pracowniczych, władze miasta wciąż nie chcą odwołać prezesa Magierskiego, ani wpłynąć na zmianę jego wariackiej polityki, która wkrótc

See video

W kierunku pogorszenia płac motorniczych zmierzają także propozycje Zarządu Tramwajów Warszawskich. Ostatni pomysł Zarządu to zamrożenie DWR, czyli „trzynastki”, i przeznaczenie z niej 50 proc. na premię motywacyjną. Jednocześnie Zarząd robi wszystko, żeby jak najmniej motorniczych i innych pracowników mogło tą premię dostać. Pisaliśmy już o chorym pomyśle, by przyznawanie premii było uzależnione od tego, czy pracownik nie ma powyżej 3 dni chorobowego w ciągu kwartału. Jest to wręcz mobbing wobec tych pracowników, którzy narażeni są na zmienne warunki pogodowe – motorniczych, robotników torowych.
Obecnie Zarząd chce coraz bardziej uzależnić przyznawanie premii od czynników niezależnych od pracownika – np. czasu pracy spędzonego nawozie, który przecież wyznacza pracodawca! Jak tak dalej pójdzie, spełnienie wymagań, by dostać premię, stanie się w ogóle niemożliwe, jednocześnie zaś premia będzie stanowić coraz większą część wypłaty, kosztem płacy zasadniczej.Przedstawiciele „Solidarności” na przykład chcą, by premia stanowiła niemal połowę tego, co zarabia motorniczy – a co z tymi, którzy premii nie dostaną?Pozostałe związki na razie opowiadają się przeciwko wariackim pomysłom Zarządu.
Jednak tylko „Sierpień 80” zamierza do końca walczyć o to, żeby płace motorniczych nie były uzależnione od kaprysów ich szefów. Stanowisko OPZZ jest chwiejne i mogą się przychylić do zmiany „trzynastki” w premię.

Jak widać niektórzy „związkowcy”, szczególnie z "Solidarności" zapominają, że mają reprezentować pracowników,a nie pracodawcę. Ponadto projekt Zarządu przewiduje m.in. zmniejszenie wysokości premii podstawowej.

Podczas demonstracji pojawiło się wezwanie do strajku pracowników komunikacji miejskiej w Warszawie, jednak na razie jeszcze bez konkretnych terminów.

Będzie kolejna pikieta pracowników MZA i Tramwajów Warszawskich

P1250613 kopia.jpg

Ponieważ żadne z dotychczasowych żądań pracownikówMZA i Tramwajów Warszawskich nie zostały spełnione,Wolny Związek Zawodowy „Sierpień 80” i WZZ Kierowców

Społeczność

Pokój i ziemia