Multimedia

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 1 użytkownik i 29 gości.

reportaże WR

14.09.2013 - 80 tysięcy związkowców protestowało na ulicach Warszawy

Demonstracja związkowa w Warszawie 14 września 2013

14 września 2013 około 80 tysięcy związkowców z "Solidarności", OPZZ i FZZ przemaszerowało ulicami Warszawy we wspólnym proteście przeciwko polityce rządu i antypracowniczym zmianom w Kodeksie Pr

31.05.2012 - protest WZZ "Sierpień 80" pod Tesco w Warszawie przeciwko grupowym zwolnieniom

Pikieta WZZ

W dniu 31 maja pod Tesco przy ulicy Górczewskiej w Warszawie odbyła się pikieta WZZ "Sierpień 80" przeciwko planowanym grupowym zwolnieniom w spółce.

"Precz z Platformą!" - 18.11.2010 - demonstracja pracowników MZA i Tramwajów Warszawskich pod Ratuszem

210.jpg

Jako że wrześniowe i październikowe protesty zostały przez zarządy MZA iTramwajów Warszawskich zignorowane, w dniu 18 listopada 2010 już po raz trzeci tej jesieni związkowcy z "Sierpnia 80" i Woln

See video

Zdjęcia:

21.10.2010 pikieta Sierpnia 80 i WZZ Kierowców RP pod warszawskim ratuszem - relacja filmowa WR

Mapa bitowa w Rysunek10.jpg

Pomimo wyrzucania w błoto publicznych pieniędzy oraz łamania praw pracowniczych, władze miasta wciąż nie chcą odwołać prezesa Magierskiego, ani wpłynąć na zmianę jego wariackiej polityki, która wkrótc

See video

W kierunku pogorszenia płac motorniczych zmierzają także propozycje Zarządu Tramwajów Warszawskich. Ostatni pomysł Zarządu to zamrożenie DWR, czyli „trzynastki”, i przeznaczenie z niej 50 proc. na premię motywacyjną. Jednocześnie Zarząd robi wszystko, żeby jak najmniej motorniczych i innych pracowników mogło tą premię dostać. Pisaliśmy już o chorym pomyśle, by przyznawanie premii było uzależnione od tego, czy pracownik nie ma powyżej 3 dni chorobowego w ciągu kwartału. Jest to wręcz mobbing wobec tych pracowników, którzy narażeni są na zmienne warunki pogodowe – motorniczych, robotników torowych.
Obecnie Zarząd chce coraz bardziej uzależnić przyznawanie premii od czynników niezależnych od pracownika – np. czasu pracy spędzonego nawozie, który przecież wyznacza pracodawca! Jak tak dalej pójdzie, spełnienie wymagań, by dostać premię, stanie się w ogóle niemożliwe, jednocześnie zaś premia będzie stanowić coraz większą część wypłaty, kosztem płacy zasadniczej.Przedstawiciele „Solidarności” na przykład chcą, by premia stanowiła niemal połowę tego, co zarabia motorniczy – a co z tymi, którzy premii nie dostaną?Pozostałe związki na razie opowiadają się przeciwko wariackim pomysłom Zarządu.
Jednak tylko „Sierpień 80” zamierza do końca walczyć o to, żeby płace motorniczych nie były uzależnione od kaprysów ich szefów. Stanowisko OPZZ jest chwiejne i mogą się przychylić do zmiany „trzynastki” w premię.

Jak widać niektórzy „związkowcy”, szczególnie z "Solidarności" zapominają, że mają reprezentować pracowników,a nie pracodawcę. Ponadto projekt Zarządu przewiduje m.in. zmniejszenie wysokości premii podstawowej.

Podczas demonstracji pojawiło się wezwanie do strajku pracowników komunikacji miejskiej w Warszawie, jednak na razie jeszcze bez konkretnych terminów.

Społeczność

marks